TC '83 Bocholtz
Hallo fietsliefhebber,

Welkom op de website van Tourclub '83 Bocholtz. Zoals de naam van de club al aangeeft zijn we in 1983 opgericht door een groepje enthousiaste fietsers. Vanaf dat moment is het aantal leden alleen maar toegenomen. Momenteel bestaat de vereniging uit ongeveer 25 fietsers, die zijn onderverdeeld in een drietal ploegen: de snelste mannen rijden in de A-ploeg, de mannen waarvoor de snelheid niet zo van belang is in de A2-ploeg en dan is er nog een B-ploeg met de echte genieters van het fietsen. Elke ploeg heeft een eigen programma. Dit verschil heeft te maken met de afstand en het gemiddelde tempo waarin gefietst wordt. Tweemaal per jaar fietsen alle ploegen gezamenlijk een route met de bedoeling om gezellig wat bij te praten.
Het fietsseizoen begint altijd op de eerste zondag in maart en we hebben onze "sluitingskoers" op de laatste zondag van oktober. Niet alleen op zondagmorgen wordt er gefietst, in de maanden april tot half september worden er ook tochten op de woensdagavond georganiseerd. Uiteraard is het programma van alle ploegen zo opgesteld dat we het aantal kilometers per tocht langzaam opbouwen. De lengte van de tochten varieert van 55 kilometer in het begin van het seizoen tot ca. 110 km in de zomermaanden. De snelheid die gereden wordt is altijd afhankelijk van het terrein en de getraindheid van de deelnemers, en ligt tussen de 24 en 27 km/uur. Uitgangspunt bij elke tocht is in ieder geval: "samen uit, samen thuis".
Naast het clubprogramma organiseren we voor onszelf regelmatig een buitenlandse tocht of wordt deelgenomen aan georganiseerde toertochten zoals Amstel Gold Race, Limburgs Mooiste, Waalse Pijl, La Chouffe Classic of Jean Nelissen Classic (in de meeste gevallen rond de 130 km). Elk jaar organiseren we bovendien een trainingskamp van 5 dagen in de Eifel.
Uiteraard sluiten we elk seizoen gezamenlijk en gezellig af: aan de dis!

Nog geen lid? "Join the club" en rij een aantal keren op proef met ons mee! Nog vragen? Neem dan contact op met één van onze bestuursleden.

Aanmelden bij TC '83 kan hier
Huishoudelijk reglement: hier